Beställningsvilkor

Beställningsvillkor - Ceestashop-nätbutiken
1. Att köpa
Produkter kan beställas via Ceestashop-nätbutiken. Önskade produkter läggs i varukorgen. När alla produkter är valda så kan man gå till kassan, där man väljer leveransadress, leveransmetod och betalningssätt. Efter lyckat köp, registreras beställningen i Ceestashops system, och det kommer ett meddelande om beställningen på skärmen och per e-post.
Produkterna säljs av Ceestashop / Ceesta Oy. Prisen av produkterna inkluderar mervärdesomsättningsskatten för Finland. Ceestashop behåller rätten till prisändringar.
2. Registrering som kund
Det är frivilligt att registrera sig som kund, och det går också att beställa produkter utan registrering. Ifall du väljer att registrera dig som kund, drar du nytta av det med att se din beställningshistoria, upprätthålla olika leveransadresser,och välja rätt leveransadress vid kassan utan att behöva mata dessa på nytt. Du kan registrera dig på förhand på registreringssidan. Du kan också registrera dig vid kassan under beställningsprocessen.
3. Betalningssätt
Som privatkund kan du betala i vår nätbutik med Klarna Checkout, som omfattar följande betalningssätt:
-Faktura
Du kan beställa varor på faktura till din hemadress. Du har 14 dagars betalningstid (0 kr i avgift).
- Delbetalning
Delbetala i din egen takt via Klarna. Du kan också välja att betala i ett senare skede. Extra kostnader tillkommer - du ser de aktuella kostnaderna i kassan.
-Kortbetalning
    •    American Express
    •    MasterCard
    •    Visa
-Direktbetalning
    •    Nordea
    •    SEB
    •    Handelsbanken
    •    Swedbank
Du kan läsa mera om villkoren för Klarna Checkout här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/47176/sv_se/checkout. 
Med Klarna Checkout kan du handla enklare, mer flexibelt och säkert på nätet. Utan krångel och utan lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst. 
Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller med direkt bank. Då du lämnar information i kassan godkänner du Klarnas villkor som du hittar i kassan. Ifall du har frågor gällande betalning ber vi dig direkt vara i kontakt med Klarnas kundtjänst. https://www.klarna.com/se/kundserviceLeverans av beställningar
 
4. Leverans av beställningar
Ceestashop levererar varor till Sverige, Finland, Norge, Danmark och till övriga EU-länder. Beställningarna skickas om brev eller paket. Varje paket får en uppföljningskod som kan användas för att följa upp leveransens gång via en uppföljningstjänst. Brevförsändelser har ingen uppföljningskod. Produkter kan också beställas för avhämtning från vår butik i Helsingfors (se Vår Butik).
5. Leveranstider
Vi skickar beställda produkter så fort som möjligt, inom 1-3 dagar. Oftast hinner beställningar gjorda under vardagar före kl 14 i samma dags leverans om du väljer Posten som levreringsmetod. Med PostNord skickas beställningarna oftast följande vardag när varan eller varorna finns i lager. Produkternas lagersituation syns alltid på produktsidorna.
Ifall någon produkt finns inte genast tillgänglig, blir beställningen och vänta tills vi fått produkten åter i vårt lager. Vi meddelar alltid om beställningen blir och vänta en längre tid.
6. Leveranspriser
Leveransens pris beror på beställninges slutsumma och storleken på leveransen. 
Alla paket levereras inom Sverige med Posten eller Postnord till ett utlämningsställe nära dig, så du slipper vara hemma och passa en leverans.
När ditt paket är klart för uthämtning får du en avisering via SMS – eller email, om vi inte har ditt mobilnummer.
Kostnad för hantering och frakt är 89 kr för alla beställningar.
Till dörr-till-dörr leveransen ingår ett leveransförsök. Ifall leveransförsöket misslyckas pga att ingen varit hemma, förs paketet till närmaste postens ombud och skall upphämtas därifrån.
För outlösta paket debiterar vi 150 kr. Returer till följd av reklamation eller ångerrätt är kostnadsfria för de som handlar hos Ceestashop.
För leveranser utanför Sverige debiteras tillkommande fraktkostnad separat mot faktura.
7. Retur och byten
Du har enligt konsumentskyddslagen rätt att returnera din beställning eller en del av beställningen inom 14 dagar från att du mottagit beställningen. Kom ihåg att produkten måste vara oanvänd och i ursprungligt skick. Ifall du fick en trasig eller felaktig produkt, kontakta genast vår kundservice per e-post på adressen ceesta@ceesta.com eller per telefon +358 40 177 9003.
8. Dataskydd
Vi sparar endast de uppgifter som kunden har gett oss. Vi hanterar inte, och sparar inte information som berör betalningstransaktionen. Vi får endast uppgiften om ifall betalningen lyckades. Trafiken mellan vår server och kundens bläddrare är alltid krypterad.
Vi överlåter inga kunduppgifter till tredje parter. Vi skickar kund-epost åt kunder som har gjort en beställning hos oss. E-posten kan avbeställas när som helst. Kunder kan också gå med på postningslistan utan att köpa av oss. Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda siten godkänner du att cookies används för detta ändamål.